Monday 17 February 2014

Perjalanan menuju Kebebasan Kewangan



Bagi kebanyakan orang yang berkerja makan gaji mengimpikan kebebasan kewangan. Tapi bagaimana nak capai kebebasan tu?

Cuba kita berhenti seketika dari kesibukan berkerja dan lihat balik rutin harian kita. Rasanya majoriti daripada yang berkerja mulakan hari selepas subuh menuju ke tempat kerja. Kalau duduk Shah Alam kerja di KL akan ambik masa lebih kurang 1 jam atau 1 jam setengah untuk sampai ke ofis. Sampai ofis dengan stress pasal kesesakan trafik tak habis lagi, dah kena grill dengan boss pasal target dan achievement. Rehat sekejap tengah hari, makan, solat, lepas tu sambung balik kerja yang tak kunjung habis. Pukul 5.30 – 6.00 pm mula bertarung balik dengan kesesakan trafik untuk balik rumah. Sampai rumah lebih kurang 7.30pm. solat, masak,makan, lepas tu flat....nak layan anak-anak pun tenaga dah habis.

Esok mula balik rutin yang sama..........nanti dulu. Cuba tanya diri kita sampai bila kita sanggup melalui rutin sebegini? Dan kalau jadi apa-apa pada kita, bos & syarikat nak tolong jaga kita ke? Tentu jawapannya tidak sama sekali?

Kalau tak sanggup, kena cari jalan keluar, kena fikir macam mana nak mencari kebahagiaan jauh dari kesesakan dan kesibukan yang kurang menmanfaatkan kepada diri kita.
Ramai yang menyebut tentang berniaga / bisnes untuk menambah pendapatan. Tapi jika kita terus menerus berkerja di pejabat sebelah siang dan berbisnes sebelah malam, nikmat masa kita hilang begitu sahaja. Bagaimana dengan keluarga kita? Lagi satu berniaga selalunya perlu modal permulaan yang banyak. Mana nak cari. Lagi pun kita tak ada pengalaman. Siapa nak tolong kita?

Jadi nak buat bisnes apa yang tak kacau masa kita sangat? Tak perlu modal banyak? Ada sokongan untuk bantu kita berjaya?

Saya jumpa jawapannya dengan Shaklee.

Berbisnes dengan Shaklee tak perlu modal besar, RM65 je sebagai permulaan. Nak buat pun tak susah mana, share di online pun boleh, dalam sehari berapa kali kita update status di FB? Kalau kita boleh tukarkan aktiviti status update tu dengan product sharing & business opportunity sharing, maknanya kita boleh buat bisnes Shaklee tanpa ganggu masa kita sangat. Satu perkara penting adalah memilih group yang betul untuk bisnes kita berkembang. Kena pilih upline atau leader yang akan bantu kita untuk sama-sama berjaya. Dari situlah akan datang sokongan dalam bentuk nasihat, panduan dan pendapat untuk kita pastikan bisnes kita bergerak kearah yang betul.

Alhamdulillah, walaupun tidak begitu lama berkecimpung dalam perniagaan ini, kami telah berjaya membantu mereka yang ingin mengubah keadaan kewangan diri dan keluarga masing-masing untuk sama-sama menuju kearah kebebasan kewangan. Dengan teknik dan cara yang betul, Insyaallah mereka semua pasti berjaya. 

Perjalanan kami baru bermula dan masih terbuka kepada sesiapa yang ingin bersama-sama mengubah keadaan ekonomi dan kewangan masing-masing.Jika anda mempunyai matlamat yang sama, mari sertai kami dan kita realisasikan impian itu.

Let’s Grow & Glow together!


-Azmin&Noor-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...